miércoles, 17 de junio de 2009

Carpe diem.

“Viu el moment”

Com cada expressió tothom se la pren com vol, però no podem o des de el meu punt de vista crec que no es viable, fer un carpe diem constant. Hi ha vegades que he desitjat que arribés un determinat dia, i en aquell precís moment no gaudia del present per què la meva ment estava en un temps futur. Oblidant-me momentàniament del present. Un carpe diem és, o jo l’utilitzo, per un determinant moment o per un determinat dia. Es possible que una dia visquí més que mai aquell moment, i que en una estona oblidi tot el que m’envolta però això no ho puc fer sempre, i crec que hi ha poc gent que ho puigui fer.

En fi , la meva curiositat recau en la variabilitat del ésser humà la qual produeix paraules, frases, expressions i qualsevol tipus de representació lingüística amb significats i interpretacions diferents.

El ser humano es extraordinario.

1 comentario:

  1. Ho sento eh! Però és que el que s'enten popularment per "Carpe Diem" no és el que realment l'autor volia transmetre.
    Horaci (que la gent no ho sol saber) estava plantejant una visiò positiva de la vida. No era un "voy a tajarme a saco!" com s'enten avui. És molt viable fer un Carpe Diem perquè fins i tot amb la teva feina de 8 hores diàries ho pots viure. És la sensació de que el temps l'estas invertint en el que desitges.

    No és inviable fer-ho, el que és inviable és que tothom ho entengui el significat verdader.

    ResponderEliminar